Żyjemy w takich czasach, w których zarówno wielkie międzynarodowe korporacje, jak i małe rodzinne firmy starają się wyróżnić na rynku i przywiązać klienta do swojej marki. Marketingowcy prowadzą szereg działań, które mają na celu stworzenie dobrego wizerunku firmy. Jednym z elementów budowania wizerunku jest logo.
Idąc z duchem czasów, również Kościół sięga po takie zabiegi. Większość ruchów katolickich, organizacji promujących wartości chrześcijańskie, tworzy logotypy, które w sposób graficzny przedstawiają charyzmaty wspólnoty, lub cel ich działania.
Również Ruch Światło – Życie posiada taki znak, który przez oazowiczów nazywany jest potocznie „foską” – greckie słowa ΦΩΣ ΖΩΗ (fos zoe), które jak nazwa Ruchu wskazuje, oznaczają „Światło – Życie”. Przekaz tego logotypu jest taki, że Światło, które idzie z góry, od Boga, ma stawać się naszym Życiem, naszą codziennością.
W sieci można znaleźć wiele programów adopcji na odległość, adopcji serca. Taką działalność prowadzą między innymi Franciszkanie, Salezjanie, Jezuici, Orioniści, z którymi my współpracujemy. Dzięki Bogu nie jesteśmy korporacjami, które konkurują o klienta, a wręcz przeciwnie, działamy w tej samej sprawie – by pomóc jak największej liczbie potrzebujących dzieci w krajach misyjnych. Każdy program działa na troszkę innych zasadach, ale cel jest wspólny i to nas łączy, a nie dzieli.
Mimo wszystko my również postanowiliśmy stworzyć nasze logo, znak wyróżniający nas spośród innych programów adopcyjnych. Dzięki pomocy Pana Marka Omieczyńskiego, który wraz ze swoją rodziną adoptował Dainę Gacheri z Laare, mamy wreszcie nasz „znak firmowy”.
Pomysł na nasze logo został zaczerpnięty z tradycyjnej kenijskiej grafiki, która symbolizuje Matkę Bożą dźwigającą na plecach małego Jezusa. Tak właśnie afrykańskie kobiety noszą swoje dzieci, dlatego postacie wpisane są w kontur kontynentu afrykańskiego.
Poprzez adopcję na odległość chcemy wesprzeć kenijskie dzieci i ich mamy, by ich życie stało się lepsze i godniejsze. Rodziny, którym pomagamy widzą w tym dziele Bożą Opatrzność, co wzmacnia ich wiarę, dlatego uznaliśmy, że ta grafika jest kwintesencją naszego działania i idealnie oddaje naszą misję.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz