sobota, 31 marca 2012

Nasze logo

Żyjemy w takich czasach, w których zarówno wielkie międzynarodowe korporacje, jak i małe rodzinne firmy starają się wyróżnić na rynku i przywiązać klienta do swojej marki. Marketingowcy prowadzą szereg działań, które mają na celu stworzenie dobrego wizerunku firmy. Jednym z elementów budowania wizerunku jest logo.
Idąc z duchem czasów, również Kościół sięga po takie zabiegi. Większość ruchów katolickich, organizacji promujących wartości chrześcijańskie, tworzy logotypy, które w sposób graficzny przedstawiają charyzmaty wspólnoty, lub cel ich działania.
Również Ruch Światło – Życie posiada taki znak, który przez oazowiczów nazywany jest potocznie „foską” –  greckie słowa ΦΩΣ ΖΩΗ (fos zoe), które jak nazwa Ruchu wskazuje, oznaczają „Światło – Życie”. Przekaz tego logotypu jest taki, że Światło, które idzie z góry, od Boga, ma stawać się naszym Życiem, naszą codziennością.

środa, 21 marca 2012

22 marca - Światowy Dzień Wody

Ustanowiony przez Zgromadzenie Ogólne Organizacji Narodów Zjednoczonych, rezolucją z dnia 22 grudnia 1992r., Word Water Day ma na celu uświadomienie ludziom, że ponad miliard ludzi na świecie cierpi z powodu braku dostępu do czystej wody pitnej. 
Są takie regiony na świecie, gdzie takiego dostępu nie ma nawet do jakiegokolwiek cieku wodnego, gdzie można by przynajmniej zwilżyć usta.
Dla nas, mieszkańców środkowej Europy, czymś naturalnym i oczywistym jest dostęp do wody. Wystarczy przecież odkręcić kran, pójść do sklepu i kupić butelkę wody. Tragedią staje się awaria sieci wodociągowej i odcięcie wody na kilka godzin. Niemożność zrobienia sobie kawy, wzięcia gorącej kąpieli porównujemy wtedy do cofnięcia się w czasie do epoki kamienia łupanego.